マスターズ オブ フード&ワイン 2015 | シェフズブログ | パーク ハイアット 東京

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マスターズ オブ フード&ワイン 2015

Masters Food and Wine
マスターズ オブ フード&ワイン(Masters of Food & Wine)は、2011年より世界各国のパーク ハイアットがシェフやソムリエなど食文化に精通した“マスター”の知識や技術をいかし、季節ごとに展開しているグローバルシリーズイベントです。

4年目となる今年の第一弾はシグネチャー レストランの料理長フェデリコ ハインツマンによるアルゼンチン ディナーの会を開催いたしました。

6月26日、40階に位置するプライベート ダイニングの会場には4組8名のお客様がご来場になり、スペシャルな時をお過ごしいただきました。

シェフ ハインツマンはアルゼンチン出身です。アルゼンチンの主食は「牛肉」と冗談で言われるほど国民の肉消費量は高い国だそうで、彼の故郷で人々が集まった時に食する伝統的な料理にインスパイアされたオリジナルのコース料理でおもてなしをしました。アルゼンチンタンゴが会場内を彩る中、お客様同士はもちろんシェフやソムリエとの会話も弾み、ラテン料理ならではの賑やかで楽しいプロモーションナイトとなりました。

ハインツマンは非常に研究熱心で、自ら日本各地の農場を訪ね歩き、常に質の良い肉を探し求めています。春には神戸の食肉市場まで見学に行き、担当の方に今世界的に人気を得ている神戸牛がどのように育てられているのかを熱心に聞いていました。ハインツマンの和牛へのあくなき探究心は神戸牛にとどまりません。これからもニューヨーク グリルで、また今回のようなプロモーションで、神戸牛にも勝るとも劣らぬ和牛を使ったメニューをご紹介する予定です。

 

Masters of Food & Wine is a seasonal culinary and beverage event that is hosted every season at Park Hyatt hotels all around the world since 2011. The guests are able to communicate with executive chefs and sommeliers to acquire culinary knowledge and skills as they wine and dine in this unique setting.

Chef Federico Heinzmann from the signature restaurant, New York Grill, hosted the latest Masters of Food & Wine event and presented a dinner and wine pairing course inspired by his home country, Argentina, for 8 guests at the Private Dining on the 40th floor of Park Hyatt Tokyo on June 26th, 2015.

The staple food in Argentina is beef so it should come as no surprise that the level of beef consumption in Argentina is one of the highest in the world. Chef Federico Heinzmann prepared an original menu for the guests that showcased Latin American influenced dishes that are enjoyed at group gatherings in Argentina.

The guests were able to engage in conversation with Chef Federico Heinzmann and Park Hyatt Tokyo sommelier, Mr. Nobuto Kobayashi about Argentinian wine and cuisine and they left the dinner happy and inspired to learn more, resulting in a successful promotional event.

Chef Federico Heinzmann is a dedicated scholar when it comes to culinary knowledge and he regularly visits regional farms in Japan to gain more expertise on high quality Japanese “wagyu” beef. During spring time, he visits meat markets in Kobe to learn more about the methods of raising Kobe beef from the distributors, further demonstrating his passion for beef.

Chef Federico Heinzmann’s passion not only lies with Kobe beef but with Japanese “wagyu” in general and he plans to showcase the different varieties of high quality “wagyu” that can easily compete with the world-famous Kobe beef at the New York Grill at Park Hyatt Tokyo in the near future.